torstai 20. joulukuuta 2012

Julig Lingonlimpa - Jouluinen Puolukkalimppu

 Så gott att man inte kan tro att det verkligen är första gången jag gör limpan. Det här går både snabbt och lätt! Fick receptet från min väninnas blogg och som tur har hon hittat detta recept från nätet för det finns inget bättre recept på lingonlimpa :) Så klart att jag ändrade receptet lite för att det ska bli mer min egen och sådan att jag alltid har ingredienserna hemma. Receptet hittar ni under bilden.

Niin hyvää puolukkalimppua etten ole koskaan maistanut parempaa. Kaiken lisäksi helppoa ja nopeaa :) Sain reseptin ystäväni blogilta, joka on löytänyt reseptin netistä ja onneksi onkin, sillä tätä parempaa leipää et ole maistanut! Tietenkin sovelsin vähän, jotta saisin enemmän omanlaiseni reseptin aikaiseksi :) Reseptin löydät kuvan alta.

Här har jag nybakat lingonlimpa på väg till mormor - Tässä tuoretta puolukkalimppua menossa mummolaan

Lingonlimpa Lättbakat bröd som inte behöver jäsa.

 3 dl specialvetemjöl 
3½ dl grovt rågmjöl 
1 tsk salt 
1 tsk bakpulver 
2 tsk bikarbonat 
1 dl lingonsylt 
1 dl mörk sirap 
250 g kesella
½ dl mjölk

Blanda samman alla ingredienser väl i en matberedare och låt degen knådas i 5-10 minuter. Häll degen i en smord avlång brödform. Grädda nederst i ugnen 55-60 minuter i 150 grader. Stjälp upp, låt brödet svalna under bakduk på galler. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Puolukkalimppu Helppo limppu, joka ei sisällä hiivaa ja ei täten tarvitse nousta ennen paistamista.

3 dl erikoisvehnäjauhoja
dl ruisjauhoja
1 tl suolaa
1 tl leivinjauhetta
2 tl bikarbonaattia
1 dl puolukkahilloa
1 dl tummaa siirappia
250 g pehmeää rahkaa
½ dl täysmaitoa

Sekoita kaikki ainekset keskenään talouskoneessa ja anna taikinan vaivautua 5-10 min. Kaada taikina voideltuun leipävuokaan ja paista uunissa 55-60 min 150 asteessa alimmalla tasolla. Irrota leipä vuoasta ja anna jäähtyä liinalla peitettynä ritilän päällä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! :)