sunnuntai 20. tammikuuta 2013

Barbie cake!


Till en fyra år gammal rocktjej bakade jag denna tårta igår :) Hon önskade sig en tårta med rockiga ränder och en barbiedocka och det här blev då slutresultatet. Hon verkade då ganska nöjd och jag var också glad över att den lyckades så pass bra. Marshmallowfondant än en gång och den var helt okej att använda. Använd helst sockermassa för tror att själva dockan är lättare att klä på med en lite hårdare massa. Tårtbotten är av rulltårtsbotten och själva tårtan är byggd i en skål med en fyllning av marianne-vitchokladkräm. En väldigt söt tårta blev det! :)

Nelivuotiaalle rokkimimmille tällainen syntymäpäiväkakku :) Hän toivoi rokkiraitoja ja barbie-nuken samaan pakettiin ja siitä syntyi rokkibarbie. Sankari vaikutti tyytyväiseltä ja sehän on pääasia. Täytyy myöntää, että olin itsekin tyytyväinen, mutta suosittelen käytämään sokerimassaa vaahtokarkkimassan sijaan, koska barbien pukeminen voi olla helpompaa. Kääretorttupohjaa käytin kakkupohjana ja kokosin kakun kulhoon. Täytteenä marianne-valkosuklaa täyte. Tuli todella makea kakku! :)


6 kommenttia:

  1. Aww ihana! Varmasti pieni tyttö rakasti sitä. Onko myös nukke syötäväksi? :P

    VastaaPoista
  2. Oj vilken fin tårta ;) Säkert jätte god!

    Kram/ s

    VastaaPoista
  3. Hoppas jag får feedback snarast ang. fyllningen :) såklart att jag var tvungen och äta resten av fyllningen själv och den var ju god men kanske en aning för mycket sötma i den än vad jag hade tänkt mig ; D

    VastaaPoista
  4. Kiitos vielä tuosta kakusta :) Keräs hurjana ihailuja ja oli tosi herkullinen! 10 pistettä ;)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! :)