perjantai 15. helmikuuta 2013

Postikorttiterveiset - Vykorthälsning


Sain tämän ihanan postikortin eilen sukulaisiltani Etelä-Ruotsista. Nykyään tavallisen postin kautta lähetetään aivan liian vähän tervehdyksiä, mikä on niin harmillista. Tulin todella iloiseksi tästä kortista ja kuppikakku on juuri sellainen mistä tykkään. Itsekkin saan lähettää vähän kirjeitä ja lahjoja postitse kunhan tervehdyn ensin. Nyt on vain niin, että olen sairastunut influenssaan ja on todellakin pakko levätä, jotta saa taas uusia voimia. Nyt ei sitten leivota ja blogimateriaalin saaminen on siis katkolla :( Todella tylsä juttu, mutta muutaman päivän levolla jatkamme taas! :) Ja onhan minulla teille paljonkin kerrottavaa kunhan tervehdyn! Sillä eilen täällä kävi toimittaja kylässä :) Se on totta! Palailen pian kertomaan lisää, koska kuvien ja reseptien julkaisu tapahtuu samana päivänä, kun lehti julkaisee jutun, joten siitä pian lisää! :) Tietenkin laitan myös linkin tänne sivuilleni mistä pääsee lukemaan jutun, heti kun se julkaistaan.

Fick detta underbara vykort igår från min härliga släkt i södra Sverige. Det är alldeles för sällan man får kort och brev via den fysiska postlådan och det är faktiskt synd. Så jag blev ju riktigt glad över denna härliga cupcake som hade precis allt jag gillar. Jag ska faktiskt också snart skicka lite brev och presenter via posten när jag blir frisk. Ja det är nu så att jag har fått influensa och ska nu vila ett tag för att få nya krafter. Det blir inget bakande nu och därmed inget bloggmaterial :( Inte så roligt att vara sjuk. Men vänta några dagar att jag blir frisk för har något spännande att berätta! Nämligen igår hade jag en journalist på besök hemma hos mig :) Ja det är sant! Snart får ni höra mer för själva bilderna och recepten kan ni se i min blogg samma dag som tidningen publicerar artikeln! :) Jag kommer såklart länka till artikeln från min blogg så att ni också får läsa den.



3 kommenttia:

  1. Vad kul! Väntar på ditt inlägg!

    VastaaPoista
  2. Åhh vad kul, det ska bli så spännande att se bilderna!
    Tråkigt att du blivit sjuk, hoppas du blir frisk snart för det är såå roligt att titta in här hos dig och se vad du bakat för gott! Många kramar Katja

    VastaaPoista
  3. Härligt att ni också väntar på den :) och det är spännande speciellt för mig för jag babblade ju bara på om en massa i två hela timmar så vi får se hur han får allt på papper :D En sån härlig journalist! Nu ska jag börja baka lite...även om jag är sjuk för kan inte hålla mig sysselsatt på någe annat sätt ;)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! :)